2010-11-30

Tårta till Stellas mini-kalas


Jag har varit sugen på att göra en gräddtårta med bär och gelatin ett tag samt att jag 
behövde  testa fyllningskombinationen inför Annas 35-årsfest. Så jag tyckte att det
var passande att bjuda familjen på middag och tårta när min dotter blev 1 1/2 år den 28/10. 
Jag har aldrig spritsat en tårta med grädde förr och det blev såklart inte så bra. Men jag måste ju lära mig och då är det bara till att öva. Att brossans flickvän som läser till konditor också skulle komma på minikalaset gjorde mig ju inte mindre nervös. 
Jag behöver helt enkelt gå en spritskurs!! 
Någon som vet en bra spritskurs i skåne?

Tårtan innehöll ljus botten, mjölkchoklad-ganache med hackad daim, rårörda hallon med 
snabbmarsan. Färska blåbär och hallon med gelatinöverdrag och så grädde förstårs. 
Även om den inte blev så snygg så blev den iallafall väldigt god.

2 kommentarer:

  1. Mmmm jag tycker den ser väldigt god ut. Jag är ingen spritsningsexpert, men jag tycker det ser bra ut. Man kan säkert alltid göra bättre, men kanske måste inte en gräddtårta vara helt superperfekt heller...

    Mums!

    SvaraRadera
  2. Tack vad snäll du är Maria!! Ja är man inte konditior utan bara hobbybakare så får man kanske vara nöjd... ;)

    SvaraRadera